Dersin Adı | Demiryolu Taşımacılığı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOG 415 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dünya çapında olduğu gibi, ülkemizde de yeni demiryolu projeleri giderek artmaktadır. Bu bakımdan, demiryolu taşımacılığında gelecekte önemli değişiklikler ve gelişmelerin olması beklenmektedir. Bu derste, demiryolu endüstrisi ile ilgili uluslararası ve disiplinler arası genel bilgiler verilecektir. Ders içeriğinde yer alan, durum çalışmaları, arazi ziyaretleri ve misafir konuşmacılar ile sektöre yönelik bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. Genel amaç, bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin demiryolu endüstrisi ile ilgili geniş ve uygulanabilir bir bakış açısı edinmesidir. Dersi alacak öğrencilerin problem çözebilmek adına yaratıcı düşünce ve takım çalışmasına yatkın olmaları gerekmektedir. Dersin sonunda öğrenciler, demiryolu taşımacılığı altyapısı, yolcu ve yük taşımacılığı operasyonları ve araçları, demiryolu taşımacılığında kullanılan başlıca terminoloji hakkında temel anlayışa sahip olacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, lojistikte demiryolu taşımacılığı ile ilgili genel bakış açısı sunmaktadır. Bu derste vurgulanacak konulardan bazıları: demiryolu altyapısı, rota planlama, demiryolu operasyonlarının planlanması, demiryolu taşıtları, demiryolu taşımacılığında gelecek eğilimler, misafir konuşmacılar, arazi gezileridir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Demiryolu Taşımacılığının Lojistikteki Önemi | İlgili okuma materyali |
2 | Demiryolu Taşımacılığının Tedarik Zinciri Yönetimindeki Önemi | İlgili okuma materyali |
3 | Demiryolu Taşımacılığının Kombine Taşımacılığındaki Önemi | İlgili okuma materyali |
4 | Demiryolunun Dünyadaki Tarihçesi | İlgili okuma materyali |
5 | Demiryolu Terminolojisi ve Bileşenleri | İlgili okuma materyali |
6 | Demiryolu Taşıtları ve Güvenliği | İlgili okuma materyali |
7 | Arasınav | |
8 | Demiryolu Taşımacılığındaki Partnerlar ve Sorumlulukları | İlgili okuma materyali |
9 | Demiryolu Taşımacılığında İnternasyonel Organizasyonlar | İlgili okuma materyali |
10 | COTIF 1999: Uluslararası Taşımacılık Konvansiyonu | İlgili okuma materyali |
11 | Demiryolu Taşımacılığında Kargo Tipleri | İlgili okuma materyali |
12 | Demiryolu Taşımacılığında Uluslararası Tarifeler ve Ödemeler | İlgili okuma materyali |
13 | Demiryolu Taşımacılığında Intermodal Taşımacılık:RO-LA | İlgili okuma materyali |
14 | Demiryolu Taşımacılığında INCOTERMS | İlgili okuma materyali |
15 | Saha Çalışması:TCDD/Basmane Ziyareti | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Haftalık konulara dair ders notları ve ilgili sunum materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Armstrong, J., The Railroad: What it is, What it does, 5th Edition, Simmons- Boardman Books (2008).\nBonnet, Clifford F. , Practical Railway Engineering, Imperial College Pres, London, 1996.\nHay, W.W., Railroad Engineering, Second Edition, Wiley and Sons (1982).\nProfillidis, V.A., Railway Management and Engineering, Third Edition, TJ International Ltd (2006). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 4 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 35 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 160 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur | X | ||||
3 |
Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır | X | ||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır | X | ||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder | X | ||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır | X | ||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest